Arcadia

1982 - Imagine Software

Űrhajós, lövöldözős

Spectrum (16k)

Enterprise

Az Arcadia csillaghajó parancsnokaként "van szerencsénk" hadakozni a Naprendszerre támadó gonosz Atarik ellen. Ha elbukunk, az emberiséget semmi sem menti meg a leigázástól, stb, stb. Az egyik legelső Spectrum-ra készült shoot-em-up játékot szegényes grafika, és rengeteg attribútum-hiba jellemzi, a hang is a klasszikus "pittyegés". Ennek ellenére harmadik lett a Golden Joystick legjobb arcade játék kategóriájában és negyedik 1983 év játékai között.
A játékban 32 nehézségi szinten keresztül kell küzdeni az Atarik támadó űrhajói ellen. Az egymás után érkező kötelékek heves cikkázás közben lövöldöznek ránk. A játék igen nehézre sikerült, elég egyetlen találat, vagy ütközés, és oda egy életünk. Egy nehézségi szint teljesítéséhez életben kell maradnunk, addig, amíg a bal felső sarokban látható időszámláló eléri a nullát. Logikusnak tűnő stratégia tehát, ha a támadó kötelékből egyetlen űrhajót meghagyunk, és az idő lejártáig csak azt az egyet kerülgetjük... Az egyes nehézségi szinteken különböző (meglepő) alakú űrhajók támadnak ránk. Összesen 12 féle támadó űrhajó van, tehát 12 szint után ismétlődnek az űrhajók. Minden űrhajó-kötelék meghatározott pályán mozog, ezen pálya kiismerése jelentősen növeli életben maradási esélyeinket. Lőtávolságunk csak fél képernyőni, viszont nem csak jobbra-balra, hanem előre is tudunk mozogni. Minden negyedik szint után jutalom életet kapunk.
A játék irányítása Spectrum-on nagyon szerencsétlenül van megoldva. Csak billentyűzetről játszhatunk, a következő kiosztással:

  • Jobbra - balra: SPACE - CAPS SHIFT, C-X, B-V, M-N
  • Tűz: Q-P sora
  • Előre: A-ENTER sora

Az Enterprise felhasználók lényegesen jobb helyzetben vannak: használhatunk billentyűzetet (Q, A, O, P, SPACE kiosztással), vagy bármelyik botkormányt!
Ha nem nyomjuk a tolóerő (előre) billentyűt, űrhajónk hátrálni fog. A tűz gombot nyomhatjuk folyamatosan is, nem kell kilyukasztanunk a billentyűzet tasztatúrát...
A képernyő tetején - a számláló mellett - az életeink számát, pontszámunkat, nehézségi szintet, és a rekord-pontszámot láthatjuk.

Az Enterprise verzióban pár dolog javítva lett az eredeti verzióhoz képest: A bekúszó Imagine felirat nem villog és játék közben a hi score utolsó karakterének az attributuma nem íródik felül. Ezen kívül az F7 billentyűvel csökkenthetjük a hangerőt, az F8-cal hangosíthatjuk. Ep-n a tempó kicsit lassabb, ami határozottan jót tesz a játéknak!

Cheat az Enterprise verzióhoz: F1 - örökélet be, F2 - örökélet ki.

Örökélet: POKE 25776,0