AntEater

1986 - Paradise Software

ügyességi

Spectrum (48k)

1982-ben adta ki a Tago Electronics az Anteater arcade játékát. Jópofa grafikája ellenére nem aratott nagy sikert, valószínűleg azért mert nagyon nehéz játék, és a szabályai nem olyan egyértelműek, mint az amúgy hasonló PacMan esetében. 8 bites gépekre hivatalos konverzió nem jelent meg, viszont több platformra is készültek klónok (pl. Aardvark, Jack the Digger, Oil's Well címmel). Érthető, hisz könnyen elkészíthető volt az otthoni számítógépekre. A Spectrum viszont kimaradt a sorból. Mindössze a teljesen noname Paradise Software egyetlen, kiadatlan, (és befejezetlen...) játéka készült el, jelentősen egyszerűsített játékmenettel.
A játékban egy sörényes hangyászt, pontosabban annak nyelvét irányítjuk. A hangyász ugyanis egy helyben áll, csak hosszú nyelvét dugja be a hangyaboly járataiba. Feladatunk, hogy a bolyban található összes zöld lárvát megegyük, anélkül, hogy a hangyák hozzáérnének a nyelvünkhöz. A hangyaboly mindig 8, vízszintesen teljesen bejárható szintből áll, csak a függőleges lejárókat variálja a program. (A legalsó szintet figyelembe sem veszi a program, ott se hangya, se lárva.) A hangyák csak a vízszintes járatokban mászkálnak. Időlimit nincs. A hangyász nyelve végtelen hosszú és bárhogy is tekergeti, bármikor visszahúzhatja, ha veszélyt érez.
Minden nehézségi szint teljesítése után eggyel több hangya jelenik meg a bolyban, mígnem mind a 7 szintet belakja egy-egy hangya. A játék félkész jellegét erősíti, hogy a 10. szint teljesítése után hibaüzenettel kiakad a program, bár ez a legtöbbünknek csak elméleti probléma...

Irányítás:
Billentyűzet (O, P, Q, A, SPACE) vagy SINCLAIR, KEMPSTON botkormány illesztő.
A tűz gombot nyomva tartva húzhatjuk vissza a nyelvünket.