Android Two 1983 - Vortex Software akció |
Spectrum (48k) |
Robotunkat újabb veszélyes küldetésre küldik: 3 zónában kell öt-öt MILLITOID-ot elpusztítania. Ezek valami óriásféreg-szerű robotok, melyeknek a piros fejét kell háromszor eltalálni a teljes amortizációhoz (a kép bal felső sarkában egy ilyen mászkál). Küldetésünkre egy teleport kapszulában érkezünk, majd miután teljesítettük a feladatot ugyanehhez(!) a kapszulához kell visszatérni. A kapszula úgy néz ki mint egy oszlop (viszont ebbe bele lehet lépni), tehát elég nehéz megkülönböztetni a faldarabtól.
Az első zóna (MAZE OF DEATH) egy bonyolult labirintusrendszer, a második (PARADOX ZONE) méretre kisebb, és a labirintus is egyszerűbb. A harmadik (FLATLANDS) pedig tágas terekkel lep meg bennünket. A három zóna azonban csak úgy nyüzsög a robotoktól: a kék HOVERDROID össze-vissza mászkál, és egy jól irányzott lövéssel megsemmisíthető, a piros BOUNCER kötött útvonalon járőrözik, de nem lehet szétlőni, ezeket ki kell kerülni! Fegyverünk valami elektromos ketyere, melynek szikrái csak korlátozott (pár karakternyi) távolságban hatásosak. A földön heverő villogó aknákat szintén ki kell kerülni (egy aknadetektor jelez, ha ilyen van előttünk), de a piros-sárga lombozatú növény csak útakadály. Természetesen a MILLITOID-ok feje is veszélyt jelent ránk nézve, de a kék testükhöz hozzá lehet érni. Mivel a robotok meglehetősen fürgék, a harmadik zóna a legnehezebb, hisz a nagy nyílt terepen aztán rohangászhatunk a "hernyók" után. Öt életünk van, minden sérülés azonnal elvesz egyet, tehát hamar vége lesz megpróbáltatásainknak... A feladatot megadott időn belül kell teljesítenünk, az életeink melletti függőleges sáv jelzi, meddig vár ránk a teleport kapszula. Ha elfogy az öt életünk, vagy lekéssük a teleportot, vége a játéknak. A korai játékokra jellemző módon más befejezés nincs is a programban (győzelem, ünneplés, ováció, hasonlók...), a harmadik zóna után újra az első jön, de szűkebb az időlimit! A jobb alsó sarokban kapunk még egy teljesen haszontalan mini radart, ami a közelünkben lévő ellenségeket jelzi. Egy tipp: az irányítás kiválasztása után nem akad ki a program, az a "special effect" akar lenni. A játék amúgy az 1983-as elvárásokhoz mérve szépen néz ki - határozott előrelépés az első részhez képest -, a látvány kezdetleges 3D-s nézetre emlékeztet. A korabeli szaksajtónak is tetszett a program (főleg a látvány), 90%-os értékeléseket kapott. Az Ant Attack-hoz hasonlították, ami azért túlzás. Irányítás: Örökéket: POKE
52258,24 |
|