Albatrossity

2008 - Jonathan Cauldwell

ügyességi

Spectrum (128k)

A program szemmel láthatóan minigolf játék, azonban nem a megszokott módon: a játékteret nem felülnézetből, hanem oldalról látjuk. Márpedig az a fránya labda Newton szerint is állandóan lefelé akar esni, akárcsak a játékban. A program így a hagyományos minigolf és platform játékoknak egyfajta ötvözete.
Feladatunk természetesen, hogy labdát - a terepakadályokat leküzdve - a lehető legkevesebb lövéssel eljuttassuk a zászlóhoz (Az nem jó, ha a golyó átpattan a zészlón, vagy rajta kell megállnia, vagy belegurulnia kell!). Háromféle típusú labda között válogathatunk, akár minden lövés előtt: a gumilabda (RUBBER) természetesen össze-vissza pattog. A vasgolyó (STEEL) lényegesen kevésbé pattog, viszont áttöri a világoskék falat. A ragacsos labda (STICKY) egyáltalán nem pattan, sőt, hozzáragad a falra, amire rálőttük. A feladatott típusonként megadott számú labdával (lövéssel) kell teljesítenünk: kezdetben 8 gumilabdánk, 4 vasgolyónk és 2 ragacsos labdánk van, de minden tábla teljesítésekor kapunk mémi pótlást. Mindazonáltal a vasgolyó és a ragacsos labdával spórolnunk kell! (Bal alsó sarokban láthatjuk melyik labdából még hány lövésünk van, illetve a pillanatnyilag kiválasztott labda típusát - ez a labda színén / alakján is látszik). A pályán falak képezik a terepakadályt. A zöld / fehér platformokon alulról át tudunk jutni, de nem esünk le róluk. A világoskék falat a vasgolyó áttöri. A lila savba nem eshet a labda, ha ez mégis megtörténik, a labda előző pozíciójából újra kell próbálkoznunk. A célt jelző fehér zászló mellett pár további (fehér) tárgy is bonyolítja dolgunkat:

  • A dobócsillagra hasonlító repkedő örvény elkerülendő akárcsak a mennyezetről lógó jégcsapok. Persze naná, hogy mindig útban vannak!
  • A lakatot eltalálva kinyitja a sárga falat (falakat), melyek amúgy elzárják a zászlóhoz vezető utat.
  • A megforduló nyíl a gravitációt fordítja meg. Megérintése nélkülözhetetlen, ha a zászló a mennyezeten van...

A játékban 1-4 játékos vehet részt. Akinek egy táblán elfogynak a felhasználhatói golyói, kiesik. Ha minden játékos kiesett, vége a játéknak. 38 pályát tartogat a program, de az első 10 pálya szinte csak bemelegítés, a földi halandót utána a gutaütés fogja kerülgetni...

Irányítás:
A menüben KEMPSTON, SINCLAIR botkormány illesztőt választhatunk, vagy billentyűzetet (0, 9 - irányszög forgatása, 2 - lövés erejének beállítása, W - labda választás, M - lövés). A billentyűzet szabadon definiálható.
A 48k-s gépek tulajdonosaiknak szinte teljes csendben kell játszani, 128K-s gépek zenélnek a menüben és játék közben is.

Akiknek túl nehéz, esetleg túl könnyű a játék, és sok türelme is van, átszerkesztheti a pályákat. Szerkesztés közben az alábbi funkciók élnek:

  • 6 - kurzor le, 7 - kurzor fel, 5 - kurzor balra, 8 - kurzor jobbra,
  • 1, 2 - válogatás a falelemek között,
  • 0, D - falelem lerakása (az üres mezőt kiválasztva törölhetünk),
  • W - örvény, A - fordító nyíl, K - lakat, B - labda, F - zászló,
    A lerakott elemeket a kurzormozgató billentyűkkel mozgathatjuk a kívánt helyükre. A fenti billentyűk ismételt megnyomásával az elem eltávolítható a tábláról, kivéve persze a labdát és a zászlót.
  • N / P - táblák lapozása előre- / hátrafelé,
  • ENTER - szerkesztés befejezése.

Térkép