Agent X II.

1987 -Mastertronic

Akció

Spectrum (128k)

Mad professzor visszatért! Miután az első rész végén az őrült tudósnak sikerült elmenekülnie, titokban kiépített a Holdon egy felszín alatti űrbázist  (ami egyébként saját lakhelyéül is szolgál). Terve, hogy a földre bocsássa a rettenetes pattanás-sugarakat. Eme borzasztó sugárzástól a Földön mindenki pattanásokkal lesz teli. Az emberek rengeteg pénzt fognak költeni kozmetikai termékekre, viszont senki nem fog dolgozni. Ennek hatására a világgazdaság összeomlik. Ebbe az ördögi tervbe persze az X ügynöknek is lesz némi beleszólása, aki rögtön akcióba is lép.
Az első pályán egy Jettel és egy lézerfegyverrel felszerelkezve kell eljutnunk az űrbázisra. Közben természetesen a legkülönfélébb ellenségeket kell elpusztítanunk. Ha egy köteléket teljesen megsemmisítünk, egy villogó tárgy lesz a jutalmunk. Ezt felvéve fegyverünk tűzerejét fokozhatjuk. A dolog szépséghibája, hogy ha egy ellenséggel találkozunk, fegyverünk tűzereje viszont csökken. Az első részhez hasonlóan a program nem életeinket számolja, hanem energiával rendelkezünk. Az első szinten energiánkat a képernyő alján látható piros sáv jelzi. Egy életünk van, ha elfogy az energiánk, vége a játéknak.
Bejutva a bázisra egy nagy számítógépközpontban találjuk magunkat (ez már a második szint eseménye). Feladatunk beadni a sugárfegyvert vezérlő számítógépeknek a semlegesítő kódot, majd elmenni a központi computerhez (a bázis legalján van), amely megmondja hol van a professzor. A szobák között csak le-fel tudunk közlekedni, szép nagy ugrásokkal. A kódokat tartalmazó floppy lemezek (?) véletlenszerűen, vízszintesen repülnek át a képernyőn. Egy ilyet elkapva, a gép kijelzi nekünk a következő terminál kódját. Ekkor meg kell találnunk a kódhoz tartozó terminált. A számítógép elé állva a tűz gombot kell megnyomni. Ekkor vagy megtudjuk, hogy nem a jó helyen próbálkozunk (OFF LINE üzenettel díjazza a program a sikertelen próbálkozásunkat), vagy, be kell adni az előbb megszerzett kódot. (A kód beírása számjegyenként a le-fel, tűz megnyomásával történik). Ha véletlenül rossz kódot adtunk meg, más terminál aktiválódik. Ezzel a feladattal el leszünk egy darabig, mert 10 szobából áll a számítógépközpont, és minden szobában van egy terminál (legalul a központi számítógép).
A professzor egy nagy erőtérrel körülvett fülkében rejtőzik. Feladatunk egy faltenisz játékkal kiütni a professzort védő pajzsot, majd be kell ütnünk a labdát a professzor fülkéjébe. A labda nem tud leesni alul, de ha a képernyő aljáról verődik vissza a labda, és nem mi ütjük vissza, csökken az energiánk.

A program kivitelezése nagyon szép, csupán az a kérdés, hogy miért kellett a három részt külön 48K-s blokkba elhelyezni, hiszen a részek a digitalizált zenével maximum 30000 byte-ot tesznek ki. Nos, a 128K-s gépek tulajdonosai valószínűleg sejtik a választ: játék közben immáron 128K-s zenéket hallhatunk! Külön említést érdemel a harmadik rész zenéje, ami az egyik legjobban kidolgozott 128K-s zene. Sajnos rosszat is kell írnunk a programról: nagyon nehéz, nem sok sikerélményt ad a játékosnak. Az meg azért kevés a jó játékhoz, hogy szépen néz ki, és csilingel...

Végtelen energia:
1. rész: POKE 57776,0
2. rész: POKE 62499,0
3. rész: POKE 50561,0