



|
Játékunk főhőse - Jane Jelly - Lara Croft babérjaira tör (mellbőségben mindenképen): feladatunk, hogy felkutassuk Zedin kincsét (bárki is legyen ő), mely a Spectrum-barlangban van elrejtve. A barlang feltárása közben - pontszámunkat gyarapítandó - 25 (villogó) ereklyét is megszerezhetünk.
A barlang bejáratát egy szikla zárja el, de ennek eltolása nem jelent akadályt Jane-nek. A bejárat után viszont akkorát zuhanunk (főhősnőnk bármilyen magasból leeshet), hogy bizonyosan másik úton tudjuk csak elhagyni a barlangot. Kincsvadász ténykedésünket nagymértékben akadályozzák az amúgy elátkozott barlangban repkedő és rohangászó csontvázak, démonok és más azonosíthatatlan ketyerék, melyek közös jellemvonása - amellett, hogy mozognak és ha találkozunk velük az egy életünk elvesztését vonja maga után - hogy piros színűek. Fehér színűek viszont a helyenként a mennyezetről lehulló fehér kódarabok, természetesen ezek alá szintén nem javasolt kerülni. A fehér, le-fel mozgó platformok viszont liftként funkcionálnak (ilyen látható az 1. képen).
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a barlangban három (kék színű) ajtó is van (ld. 2. kép). A három ajtóhoz pedig három kulcs is tartozik (ld. szintén 2. kép). Az egyes ajtókon csak a megfelelő számú kulcs birtokában gyalogolhatunk keresztül! Bár a barlang nem túl nagy, furfangos felépítésű, így egy térkép erősen javasolt az "optimális útvonal" megtalálásához.
Zedin kincsesládáját "természetesen" a barlang legmélyebbi zugában találjuk (3. kép). Ide csak 2 kulcs birtokában induljunk. Itt találjuk meg a harmadik kulcsot is, amely a kijáratot elzáró ajtó kinyitásához szükséges (4. kép). Itt már vár ránk egy gondosan idekészített zöld terepjáró, melyet elérve a program gratulál a feladat teljesítéséért.
Tipp: kősziklát (amilyet a bejáratnál arrébb toltunk), máshol is találunk. Ha ezt nekitoljuk a túloldalról közelítő csontváznak, a hatás nem marad el. A piros karókba (sárga a hátterük) nem javasolt belesétálni. A víztől nem kell félnünk, főhősünk tud úszni.
A játék jól, játszható, a grafika semmi extra, de a 128K-s gépeken játék közben kellemes zenét hallgathatunk. Negatívumként megemlítendő, hogy nem mindig egyértelmű, hogy egy függőleges fal a háttérhez tartozik, vagy az utunkat állja. A kék platformokon viszont át tudunk ugorni felfelé.
Irányítás:
- Billentyűzet (Q, A, O, P, M),
- KEMPSTON, SINCLAIR botkormány-illesztő.
A játék indítása előtt választhatunk, hogy 5, 6, 7 vagy 8 élettel kezdjük-e a játékot.
Térkép
|