L'Abbaye des Morts

2014 - Jerri

akció, mászkálós

Spectrum (48k/128k)

A XIII. század elején a katolikus egyház háborút indított az eretneknek kikiáltott kathar vallási mozgalom követői ellen. Egyikül, Jean Raymound az inkvizíció elől menekülve egy elhagyatott apátság falai közt keresett menedéket. Nem tudhatta, hogy mélyen a romok alatt maga a gonosz vert tanyát... Főhősünk fegyvertelenül, pusztán a hit erejével felvértezve száll szembe a gonosszal. Ilyen bevezetővel indul a 2010-ben készült PC-re készült játék, mely a 8 bites korszakot idézi meg látvány- és hangzásvilágban. A 18 Mb méretű Windows verzióból így szinte pixel pontos (leszámítva a sprite-ok és a háttér között attribútum hibát) Spectrum verziót lehetett készíteni 34Kb-ban.
A játék ott kezdődik, hogy békésen sétálunk a közeli erdőben, amikor katonák vesznek üldözőbe. Nincs más választásunk, mint bemenekülni a közeli templomba. Az ajtó ugyan egyelőre feltartóztatja a katonákat, de bent sem sokkal jobb a helyzet: alvilági teremtmények üldöznek minket, amiknek egyetlen érintése halálos. Ezt leszámítva egyelőre semmit nem tudunk mibe csöppentünk, a történet és a teendőink folyamatosan tárulnak fel a kutatásaink során. Az itt-ott található egyelőre zárt ajtók mellett, pár hasznos tárgyat is találunk a nem is annyira elhagyatott templomban:

  • Sárga papírlapok: elolvasva hasznos / kevésbé hasznos információkat kapunk. Egy ilyen irományból tudhatjuk, hogy a "gonosz" csak 12 kereszt megszerzése után győzhetjük le, és azt is, mi a módja a 4-es számmal jelzett kapcsoló megközelítésének.
  • A villogó keresztekből összesen 12 darabot kell megszereznünk, mielőtt a gonosz tanyájára látogatnánk.
  • Piros szív - jutalom életet ad. Szerencsére a program elég bőkezű.
  • Fehér sírkő - életvesztés elején a legutolsó checkpoint-hoz kerülünk vissza, ami alapértelmezés szerint az első, kikerülhetetlen sírkő a bejáratnál (1 kép). Bármelyik sírkőt érintjük meg, az jelöli ki az aktuális checkpoint-ot.
  • Sárga kapcsoló - (ld. második képen) egy bezárt ajtót nyit meg, valahol a templomban. A térképen be vannak számozva az ajtók és a kapcsolók.
  • Harang: ha megérintjük, egy titkos lejárót nyit a templom alatti kazamatákba, leendő kálváriánk helyszínére.
  • A csontvázas szobában (Wheel of faith) a falon lévő fehér jel megérintésével változtathatjuk felvehetővé az itt lévő fordított keresztet.
  • Villogó teleport-kapu: kettő van belőle a kazamatákban, gyors közlekedést biztosítva a két kapu között.
  • Kehely: felvételével űzhetjük el a gonosz bugyrában lebegő démont. A kehelyért csak az összegyűjtött keresztekből épülő platókon ugrálva tudunk feljutni.

A játékban összesen 23 képernyő van, így a rejtvény megoldása elérhető közelségben van, bár a kazamatákban egy két akadály - no meg a checkpoint-os rendszer - alaposan megkeserítheti a dolgunkat. Látszólag elérhetetlen helyekre is be tudunk mászni (és be is kell a sárkány melletti keresztért) rejtett átjárókon keresztül. Főhősünk a magasból való leesést jól bírja, de a fehér karókba nem szabad belelépni (ezt a templom bejárata előtt már valószínűleg mindenki megtapasztalta...), kivéve egyetlen helyen, amire az egyik iromány utal.

Irányítás:
A menüben a 'C' megnyomása után választhatunk irányítást. Használhatunk KEMPSTON botkormány illesztőt, vagy szabadon definiálhatjuk a billentyűzetet. Alapértelmezés: O, P, Q, A.
A játékot az ENTER megnyomásával indíthatjuk.

Térkép