Az Utolsó Kaland

E-Software

kaland, szöveges

Enterprise

A Last Adventure (Utolsó kaland) a második komolyabbnak mondható szöveges játékom volt. Nem lett túl jó mert hibák és következetlenségek vannak benne, de azért egyszer végigjátszható. Történet az nincs, csak úgy vagyunk. :) Egy várból kell elmenekülnünk, kijátszva az őrzőinket. A parancsokat hagyományos módon kell bevinni (ige, vagy ige + főnév), magyarul, ékezetek nélkül. A program a következő igéket érti meg:

ESZAK, E, DEL, D, KELET, K, NYUGAT, NY, FEL, LE
VIZSGAL, KOPOG, NYOM, TOL, TOLD, NEZZ, FELVESZ, VEDD, FELVESZ, TEDD, LERAK, AD, KOT, KOSD, FELDOB, DOB, MASZIK, UGRIK, HIV, MOND, RUGD, LOKD, LOK, LELOK, BETESZ, BERAK, BELERAK, MUTAT, VAG, ELVAG,
LELTAR, LISTA - tárgylista

A négy karakternél hosszabb szavakat rövidíthetjük: a program csak a szó első négy karakterét értelmezi, ez a főnevekre is igaz. A játék lényege hogy mindent amit a pálya leírásában látunk vizsgáljunk meg. Tehát pl. ha azt írja hogy van mennyezet, akkor vizsgáljuk meg. A "v" parancs a "VIZSGAL" rövidítése. Következetlenség van viszont a felszólító és kijelentő módú parancsoknál, néha "vedd" máskor meg "maszik" szavakat kell hasznalnunk. Annyit segít a program hogy a számára ismeretlen parancsra "Pardon?" választ ír.

Szóval kezdjük. Összesen öt pálya van, viszont mindegyikhez van kis kép. :)
Egy teremben vagyunk. Vizsgáljuk meg a falat: téglás (V FAL). Vizsgáljuk meg a téglát (V TEGLA): azt írja, nyomjuk meg. Egy kattanás hallatszik a falból! (NYOMD TEGLA) Nyomjuk meg még kétszer. A déli kapu kinyílt és egy csomó kacat ömlött ki belőle. Vizsgáljuk meg a kacatokat (V KACAT). Szereztünk pár tárgyat. Vegyük fel őket (VEDD REZSISAK, VEDD KAMPO). Vizsgáljuk meg a rézsisakot (V REZSISAK)! Találtunk benne egy kötelet. Kössük hozzá a kampóhoz (KOT KAMPO). Vizsgáljuk meg a plafont (V PLAFON)! Egy lyuk van rajta. Dobjuk fel a kötelet a végén kampóval a lyukba (DOB KOTEL). Most már fel tudunk mászni a kötélen (MASZIK KOTEL). Egyelőre nincs itt dolgunk, másszunk vissza (LE).
Menjünk el északra (E). Egy várterembe jutottunk. Vegyük fel a kulcsot (VEDD KULCS) és nyissuk ki vele az ajtót (NYIT AJTO). Vizsgáljuk meg az oszlopokat (V OSZLOP): találtunk egy kardot (VEDD KARD). Vizsgáljuk meg az asztalt (V ASZTAL): egy váza van rajta. Vizsgáljuk meg a vázát (V VAZA): találtunk egy nyakláncot (VEDD NYAKLANC).
Menjünk északra (E). Egy cellában vagyunk. Vizsgáljuk meg a padot (V PAD): egy lejárat van itt és találtunk egy koponyát. Nyissuk ki a lejáratot (NYIT LEJARAT): egy szörnyecske ugrik ki belőle! Ha megpróbálunk lemászni, a szörny elvágja a kötelet és meghalunk, tehát a szörnyecskét likvidálnunk kell.
Menjünk el délre (D) aztán megint délre (D) és másszunk fel a kötélen a tetőre (MASZIK KOTEL). Hívjuk ide a szörnyet (HIV SZORNY). Idejött. Lökjük le (LOK SZORNY). :) Lezuhant és hagyott maga után egy gyémántot. Zuhanás közben azt mondja hogy ő halhatatlan... Vegyük fel a gyémántot (VEDD GYEMANT).
Menjünk le (LE) és északra (E). Vizsgáljuk meg a képet (V KEP). Egy férfit ábrázol. Tegyük bele a gyémántot a fogalmam sincs hova, de a kép életre kel. (BELERAK GYEMANT) :) Ad egy üveget amiben bor van (VEDD UVEG).
Menjünk északra a cellába (E). Próbáljunk lemenni (LE). Nem lehet, mert egy pók szörny van ott. Vegyük fel magunkra a nyakláncot (VISEL NYAKLANC), erre a pók ször elmenekül. De most se tudunk még lemenni, mert pókháló állja utunkat Vágjuk el a karddal (VAGD POKHALO).
Most már lemehetünk (LE). Lent szörnyek várnak minket, és itt van a kis szörny is, legalábbis a kép szerint... azt hiszem. :) Csak egy parancsot írhatunk be, ha az nem a megfelelő akkor a szörnyek kinyírnak minket. A megfelelő parancs: oda kell adni az üveg bort a szörnyeknek (ADD UVEG). Pontosabban a kis szörny azonnal kisajátítja magának és utasítja a többieket hogy induljanak elfelé. :)
Vége...

Technikai érdekesség: a képek a Lorigraph rajzolóprogrammal lettek rajzolva, és azért van csak 5 pálya, mert csak ilyen magas képet lehetett csinálni, ugyanis egy képként van betöltve és mindig a megfelelő része van megjelenítve a pályának megfelelően. :)

Baráth Endre