Swap

1993 - Moonlight

logikai

Forrás:
Enterpress 1994/5.

Enterprise

Egy igen ötletes és grafikailag tökéletesen kidolgozott, eredeti, ENTERPRISE-ra írt, négy különböző zenével ellótott, logikai játékot szeretnék bemutatni.
Betöltés közben villogó SWAP feliratot láthatunk. Megismerkedhetünk o program szerzőivel: TIMELORD & MOONLGHT-al. A programot árulni szándékozó neppereknek is szól egy felhívás, melyet kéntelenek vagyunk elolvasni, mert a felirat scrollozásából nem lehet kilépni. A szóköz billentyű folyamatos nyomva tartásával tetszőleges ideig élvezhetjük ezt o nyelvtani tanulmányt. A felszólítósra megnyomott szóköz billentyű hatására világűrben úszkáló halacskákban, buborékok száguldásában, a SWAP felirat átlós mozgásában és rövid játékleírásban gyönyörködhetünk.
A SPACE ismételt használata után a menü-táblába kerülünk. A menüben és a játék során egy nyilat irányíthatunk a beépített és a külső botkormánnyal, a szóközzel aktivizálhatjuk a beállítást. AA játékba később bekerült az EnterMice egérkezelés.
Lehetőségűnk van a kezdő szín számainak megadására. Alapbeállítás: 15 (Az összes szín mellett OK felirat). A feliratra "lövéssel" átállíthatjuk NO állapotba, így ez a szín kimarod a játékból. Minimálisan két színnel kezdhetünk, sikeres pálya teljesítés után eggyel növelnünk kell a színek számát. (NO feliratot OK-ra váltani ).

A jobb felső sarokbon négy ikon látható. Jelentésűk:

A JÁTÉK CÉLJA:
Az azonos színű kockák egymás mellé forgatósa, ejtése, melyek így eltűnnek. A végcél az összes kocka eltüntetése. Ez segítség igénybevétele nélkül szinte lehetetlen.
FORGATÁS: A kockákat elválasztó vízszintes, vagy függőleges vonalra állva a szóközt megnyomva, a két kocka helyet cserél egymással. Amint sikerül két, vagy több egyszínű kockát összeforgatnunk, azok eltűnnek. Az irányításnak van egy egyszerűbb módja is: az elforgatni kívánt kockán megnyomjuk a SPACE-t, majd azt az iránybillentyűt, amerre forgatni kívánjuk.
EJTÉS: Az eltűnt kockák helyét lehet kipótolni. Tanácsos csak akkor alkalmazni, mikor már nincs több lehetőségünk két egyforma színű kocka eltűntetésére, mert az ejtés következtében eltűnő kockákra a program sokkal kevesebb pontot számol.
SEGÍTSÉG: A jobb alsó mezőben kiválasztjuk a megfelelő színű kockát, rálövünk, mire a kocka eltűnik. A nyíllal a játéktérben lévő azonos színű kocka mellé állunk és ismét szóközt nyomunk. A kocka eltűnik. Ha minden kockát sikerűit eltűntetni, akkor jutalompontokat kapunk, plusz a fel nem használt segítségek is pontszámunkat növelik. Ha sok színnel játszunk, akkor vigyázni kell, ugyanis a segítség kockák színelosztása nem egyforma, hanem a gép véletlenszerűen generálja.

Ha nincs lehetőség további lépésre, vagy az EXIT-el kilépünk, akkor a játék véget ér. Ezt ékes angolsággal közli is velünk. (GAME OVER). Ha a játék során sikerűit elérnünk 667 pontot, akkor feliratkozhatunk a legjobbak közé a listára. Az első helyen természetesen a program írója áll. Az utána következő nevek EP-s körökben szintén ismerősen csengnek. Gondolom csak a véletlen játéka volt, hogy DEVL-nek pontosan 666 pontot sikerült elérnie. Vagy talán a remek programok írása közben az "ördöggel cimborál?" Röviden ennyit erről a kitűnő logikai játékról ami nagyszerű szórakozóst jelenthet mindannyiunk számára.
Ezúton szeretnék köszönetet mondani Tóth Istvánnak, és az ENTERPRESS újság szerkesztőségének a nekem nyújtott segítségért!
Kecskés Sándor (SASA)