Swap 1993 - Moonlight logikai |
Forrás: Enterprise |
Egy igen ötletes és grafikailag tökéletesen kidolgozott, eredeti,
ENTERPRISE-ra írt, négy különböző zenével ellótott, logikai játékot szeretnék
bemutatni.
Betöltés közben villogó SWAP feliratot láthatunk. Megismerkedhetünk o program
szerzőivel: TIMELORD & MOONLGHT-al. A programot árulni szándékozó neppereknek
is szól egy felhívás, melyet kéntelenek vagyunk elolvasni, mert a felirat scrollozásából
nem lehet kilépni. A szóköz billentyű folyamatos nyomva tartásával tetszőleges
ideig élvezhetjük ezt o nyelvtani tanulmányt. A felszólítósra megnyomott szóköz
billentyű hatására világűrben úszkáló halacskákban, buborékok száguldásában,
a SWAP felirat átlós mozgásában és rövid játékleírásban gyönyörködhetünk.
A SPACE ismételt használata után a menü-táblába kerülünk. A menüben és a játék
során egy nyilat irányíthatunk a beépített és a külső botkormánnyal, a szóközzel
aktivizálhatjuk a beállítást. A játékba később bekerült az EnterMice egérkezelés.
Lehetőségűnk van a kezdő szín számainak megadására.
Alapbeállítás: 15 (Az összes szín mellett OK felirat). A feliratra "lövéssel"
átállíthatjuk NO állapotba, így ez a szín kimarod a játékból. Minimálisan két
színnel kezdhetünk, sikeres pálya teljesítés után eggyel növelnünk kell a színek
számát. (NO feliratot OK-ra váltani ).
A jobb felső sarokbon négy ikon látható. Jelentésűk:
A JÁTÉK CÉLJA:
Az azonos színű kockák egymás mellé forgatósa, ejtése, melyek így eltűnnek.
A végcél az összes kocka eltüntetése. Ez segítség igénybevétele nélkül szinte
lehetetlen.
FORGATÁS: A kockákat elválasztó vízszintes, vagy függőleges vonalra állva
a szóközt megnyomva, a két kocka helyet cserél egymással. Amint sikerül két,
vagy több egyszínű kockát összeforgatnunk, azok eltűnnek. Az irányításnak van
egy egyszerűbb módja is: az elforgatni kívánt kockán megnyomjuk a SPACE-t, majd
azt az iránybillentyűt, amerre forgatni kívánjuk.
EJTÉS: Az eltűnt kockák helyét lehet kipótolni. Tanácsos csak akkor alkalmazni,
mikor már nincs több lehetőségünk két egyforma színű kocka eltűntetésére, mert
az ejtés következtében eltűnő kockákra a program sokkal kevesebb pontot számol.
SEGÍTSÉG: A jobb alsó mezőben kiválasztjuk a megfelelő színű kockát,
rálövünk, mire a kocka eltűnik. A nyíllal a játéktérben lévő azonos színű kocka
mellé állunk és ismét szóközt nyomunk. A kocka eltűnik. Ha minden kockát sikerűit
eltűntetni, akkor jutalompontokat kapunk, plusz a fel nem használt segítségek
is pontszámunkat növelik. Ha sok színnel játszunk, akkor vigyázni kell, ugyanis
a segítség kockák színelosztása nem egyforma, hanem a gép véletlenszerűen generálja.
Ha nincs lehetőség további lépésre, vagy az EXIT-el kilépünk,
akkor a játék véget ér. Ezt ékes angolsággal közli is velünk. (GAME OVER). Ha
a játék során sikerűit elérnünk 667 pontot, akkor feliratkozhatunk a legjobbak
közé a listára. Az első helyen természetesen a program írója áll. Az utána következő
nevek EP-s körökben szintén ismerősen csengnek. Gondolom csak a véletlen játéka
volt, hogy DEVL-nek pontosan 666 pontot sikerült elérnie. Vagy talán a remek
programok írása közben az "ördöggel cimborál?" Röviden ennyit erről
a kitűnő logikai játékról ami nagyszerű szórakozóst jelenthet mindannyiunk számára.
Ezúton szeretnék köszönetet mondani Tóth Istvánnak, és az ENTERPRESS újság szerkesztőségének
a nekem nyújtott segítségért!
Kecskés Sándor (SASA)