Rotlogic

1992 - HSoft

logikai

Enterprise

A Rotlogic egy ötletes, színvonalas logikai játék HSoft-tól, ami csak a "legelszántabbaknak" való... Haluska Lacitól nem áll messze ez a játékstílus, de valószínűleg a logikai játékai között ez bizonyul a legnagyobb kihívásnak. Betöltés után egy Rockdigi féle zene csendül fel, egy SPACE megnyomása után a játék demo-ját csodálhatjuk. Ebből már láthatjuk, hogy egy tologatós-kirakós játékkal állunk (ülünk?) szemben, amiben "némi csavar" is van: a kockák egyes oldalai különböző színűek, így "természetesen" azok színére is figyelnünk kell... Egy újabb SPACE után a jobb oldalon látható menüben élhetjük ki hajlamainkat. Szerencsére a program messzemenőkig felhasználóbarát, így rögtön a legelső menüponttal (INFORMÁCIÓ) bőséges útmutatást kapunk a programról:

Aki nem szereti a logikai programokat, annak legcélszerűbb a gép hátsó oldalán található piros gomb megnyomása (akik emulátorral "dolgoznak", azoknak persze inkább az F12-vel érdemes próbálkoznia, nehogy véletlenül a tápegységet átkapcsoljuk 110v-ra...)
Köszönöm, hogy itt maradt! Önnek a látszat ellenére nem lesz könnyű feladata. A ROTLOGIC az első ránézésre a TV TILI-TOLI-jára emlékeztet, Valójában itt 3*3-as pályán 8 darab kocka van elhelyezve. Az elcsúsztatás helyett elbillentéssel lehet az állást módosítani. Aki persze megelégszik a számok kirakásával, annak nem okoz lényeges változást,
A kockák felülnézetben vannak ábrázolva, ezért az oldallapjuk nem látható. A kockák szélein segítségül fel lett az aktuális oldal színe. Fekete-fehér monitor használata esetén célszerű SZÍNKIJELZÉST bekapcsolni, mely a dobókockához hasonló oldaljelölést ad (csak itt az oldal színét jelöli).
A teljes rendezettség eléréséhez szükséges munka nem marad el a RUBIK-kocka kirakásától. A játék alatt a kezdő pontszám folyamatosan csökken mind az eltelt idő, valamint a gurítások számának függvényében. E kezdő pontszám olyan csekély, hogy először a rendezett számokat célszerű kirakni. Ezzel annyi plusz pontot szerzünk, amennyi már elegendő a nyolc azonos színű kocka kirakásához.
A jutalmazott helyzeteket megismerhetjük a DEMO menüben. Minden játszma alatt az elért szín csak egyszer kerül pontozásra. Persze más színnel újra lehet kísérletezni A színek nehezített kirakása szintén érvényes.
Egy pontozható állás elérése esetén visszakerülünk a menübe, ahol kétféle folytatás lehetséges. Tűzgombbal visszalépve az állás folytatható. Más menü aktivizálásával a pontunk felkerül a magas pontszám regiszterbe, ha annál nagyobb. Ilyenkor az állást már csak a GYAKORLÁS menüben tudjuk folytatni. A STRAT menüpontokkal tetszőlegesen módosíthatjuk a képernyő kezelését.
Mivel a játék eleinte rendkívül nehéz (később is az lesz...), valószínű, hogy a megadott idő kevésnek bizonyul. Erre szolgál a GYAKORLÁS menüpont.
A legrendezettebb állás véletlenszerű kirakásának esélye nagyon kicsi. Ezt a sok milliós gépi keverés sem érte el! A kirakást a RUBIK-kockánál alkalmazott forgatási képletek felfedezése és alkalmazása teszi lehetővé.
Ehhez a "munkához" kíván sok sikert a szerző (HSoft).

Mos már nagyjából képben vagyunk az előttünk álló feladatokról, essen még pár szó a nem említett menüpontokról: