Rabló Roulette

1987 - Delta Soft

szerencsejáték

Forrás:
Enterprise játék

Enterprise

 

Egy régi ötlet alapján jól megírt Enterprise adaptáció. A játékot talán még a játéktermekből is ismered. Valamilyen változatát szinte minden házi-számítógépre megírták. Ez a játék a félkarú rabló és a rulett keveréke. Valószínűleg nevét is innen kapta. Több más programhoz hasonlóan védett betöltővel rendelkezik (rendelkezett egy rövid ideig...), így ajánlatos a magnón a hangerőszabályzót az átlagosnál egy kicsit följebb állítani. A játék indulása után a Hegedűs a háztetőn című musical-ből "Ha én gazdag lennék" című népszerű számot játsza el. Közben a képernyőn megjelenik egy tetszetős rulett-gép, s körülötte öt kis fehér ablak. Ilyenkor természetesen az ablakokban még nem látsz semmit, ezeknek később lesz csak funkciójuk. Az ablakokban a játék során megjelenő számok jelentése a következő:

  • JÁTÉK: az eddig lejátszott játékok száma, az éppen megkezdettet is beleértve.
  • CSÚCS: az adott pillanatig elért legnagyobb eredmény, pontszámban kifejezve.
  • ALAP: az a pénzösszeg, ami az adott játékban rendelkezésedre áll.
  • HITEL a gépnek először hitelt kell biztosítania számodra, hogy elkezdhesd a játékot. Ez az összeg kezdetben száz egység, azonban ha ezt mind elveszted, akkor lehetőséged van további száz egységnyi hitel felvételére. Úgy tűnik, hogy ez a világ leggazdagabb bankja, mert száz egységnyi részletekben korláttan ideig hitelez Neked.
  • Végül van egy ablak, amely mellett semmilyen feliratot sem látsz. Ebbe írja majd be a gép a nyereményed vagy veszteséged összegét.

Ezen ablakok közül az ALAP felírató az egész játék folyamán látható. A játék indítása után a többi eltűnik, és két újabb jelenik meg. Ezek:

  • TÉT: itt mutat ja a gép, hogy hány egységnyi pénzt von le az ALAP-ból egy próbálkozás során.
  • NYEREMÉNY: ha sikerül nyerned, ide kerül majd a nyeremény összege. A játékot az F1 billentyűvel indíthatod, erre a rulett-gép alatti villogó felírat is felhívja a figyelmedet.

Indítás után a JÁTÉK ablakban megjelenik egy egyes, az ALAP-ban és a HITEL-ben egy-egy százas, majd felhangzik a már jól ismert dallam a musical-ből. A játék lényege az, hogy a képernyő alsó részén elhelyezkedő három keréken egy nyerő kombináció álljon össze. A kerekeket a SPACE (szóköz) billentyűvel lehet elindítani, majd azok maguktól megállnak. A kerekek forgási irányát a mellettük látható fehér nyilak mutatják s ezeket rendre az F1, F2, F3 billentyűkkel lehet szabályozni. Ha a nyíl lefelé vagy felfelé mutat, a kerék értelemszerűen a megfelelő irányba forog majd. Viszont ha a nyíl balra mutat, akkor az adott kerék nem kezd forogni. Ez akkor hasznos, ha például két kerék állása szerint nyerő kombináció alakulhat ki, de a harmadik rossz helyen áll. Ilyenkor a két jó állásban levő kereket meg lehet fogni, s a következő próbálkozásnál csak a harmadik kerék forog majd. Természetesen a gép ilyenkor is leveszi a tétet az alapból. Nem lehet megfogni egyszerre mind a három kereket, és egymás után kétszer ugyanazt sem.
Mikor kedvez a szerencse és a három kerék úgy áll meg, hogy azokon nyerő kombináció látható, a nyeremény összegét a gép kiírja a megfelelő ablakba. Ezután lehetőséged van a nyeremény megduplázására. A rulett-keréken és a mellette látható ábrán egyaránt egy zöld kocka fut körbe. Az ENTER megnyomásakor a jobb oldali kocka megáll, a másik pedig lassulni kezd, majd egy idő után az is megáll. Ha a jobb oldali ábrán a zöld kocka az 1-6 számok közé esik, akkor a rulett-keréken az egy és hat közé eső számtartományban kell megállnia ahhoz, hogy nyereményed megduplázódjon. Természetesen a 7-12 esetén hét és tizenkettő közötti számnak kell a megálláskor zöldnek lennie. A rulett szabályai szerint ez nem más mint a "manque" és "passe" határértékekkel való játszás. Másik lehetőség a színekkel való kombinálás. Ilyenkor szokta mondani a Croupier Monte Carlo-ban: Rouge/Noir. A jobb oldali ábra zöld kockáját egy fekete vagy egy píros ábrán is megállíthatod. Ilyenkor a rulett-keréken a zöld kockának értelemszerűen fekete, illetve piros számon kell megállnia. Ha szerencséd van és jó helyen állnak meg a kockák, akkor a nyereményed megkétszereződik. Mindaddig duplázhatod a nyereményt, amíg egyszer nem vesztesz. Vesztés esetén ugyanis a teljes nyeremény elvész. Mikor úgy döntöttél, elég a kockáztatásból, a joystick felfelé mozdításával a nyereményt hozzáadhatod az alaphoz.
Még egy fontos dolog! A tétet (chips) két és tíz egység között lehet változtatni a joystick jobbra illetve balra mozgatásával. Ha kíváncsi vagy a nyerő kombinációkra, a TAB billentyű lenyomására a gép a rulett rész helyére kiírja azokat. A rulettet az ESC billentyűvel teheted újra láthatóvá. A program mindkét gépen futtatható, külső joystick-kel azonban nem játszható. A STOP billentyűvel visszatérhetsz az első képernyőhöz, ahol kétféle dolog között választhatsz. Az F1-re tovább folytathatod a játékot, a STOP újbóli megnyomására véget vethetsz az éppen folyó játéknak. Ekkor a gép kiértékeli eredményedet és a bal alsó ablakba kiírja a nyereséged vagy veszteséged összegét. Ha a nyereséged meghaladja az eddig elért legjobbat, akkor eredményed bekerül a CSÚCS feliratú ablakba és felhangzik egy győzelmi zene. Ebben a játékban a szerencsének óriási szerepet szántak a program alkotói. Talán ezért van az, hogy ezt a játékprogramot nehéz megunni Az ember egyszerre nem játszik tál sokat vele, de később gyakran előveszi, mivel nem azok közé a játékok közé tartozik, melyeket meg lehet tanulni és némi gyakorlat után bármikor könnyen végig lehet játszani.

A program megvásárolható volt kazettán 352Ft-ért.