Nu, Pogodi!

2025 - Geco

ügyességi

Enterprise

Videoton TVC

A No, megállj csak! (az orosz cím magyaros átírással Nu, págágyí) szovjet, rövid epizódokból álló rajzfilmsorozat. A Szojuzmultfilm filmstúdió gondozásában készült 1969 és 1986 között. Sok tekintetben hasonló a Tom & Jerry amerikai rajzfilmhez: A sorozat Farkas komikus kalandjait követi nyomon, aki megpróbálja elkapni - és feltehetően megenni - Nyulat. A filmek elején többnyire a Nyúl szerepel valamilyen ártatlan dologgal foglalatoskodva, majd a Farkas tűnik fel, aki állandóan el akarja kapni a Nyulat, ekkor a Nyúl menekülni kezd, mire a Farkas azt kiáltja: "No, Nyúl... No, megállj csak!", és utánaered.
A Szovjet Elektronika (a szovjet Elektronikus Ipari Minisztériumhoz tartozó gyárak által gyártott különféle elektronikai termékek márkaneve) adott ki 1984-ben egy azonos című hordozható elektronikus (kvarc)játékot, amely a Nintendo Egg című, Game & Watch kvarcjátékának klónja (licencről akkoriban szó sem volt, csak lemásolták). Pontosan ugyanazt a játékmenetet tartalmazza - csak a szereplőket cserélték ki -, de a KB1013VK1-2 4 bites mikroprocesszort (a Nintendo által használt Sharp SM-5A mikroprocesszor szovjet klónját) használja.
A játékban Farkast irányíjuk, miközben megpróbálja egy kosárral elkapni a négy különböző tyúkólból legördülő tojásokat. Négy iránygombot használhatunk, egyet-egyet minden olyan helyhez, ahová a farkas elhelyezheti a kosarát. Hibát jelent, ha egy tojást nem kapunk el. Néha felbukkan Nyúl, hogy elvonja a farkas figyelmét. Ha olyankor vétünk el egy tojást, amikor a nyúl a közelben van, a játékos csak fél hibát kap (villogó hibajelzés.) A játék előrehaladtával a tojások mennyisége nő. 100 pontonként ez átmenetileg visszatér a játék elején lévő menniségre.
Kétféle játékmód választható: Az A játékban a tojások csak három tyúkólból érkeznek (minden életvesztés után másik tyúk passzív) a B játékban szereplő négy helyett.
A TVC / Enterprise változat majdnem ugyanúgy néz ki, mint a kvarcjáték. Apró plusz, hogy itt a tyúkok animáltak. Emellett nem csak a játék van megvalósítva, hanem az eredeti kvarcjáték óra funkciója is.
Irányítás:
  • 1 - Játék indítása (A játékban),
  • 2 - Játék indítása (B játékban),
  • 3 - Lenyomott állapotban az ébresztésre beállított időt mutatja, egyébként az órát. (Játék közben nem működik.),
  • 4 - óra beállítása (kilépés a beállítás módból: 3),
  • 5 - ébresztés beállítása (ébresztés be- kikapcsolása: 5, kilépés: 3).

Iránybillentyűk:

  • Q - balra-fel óra (idő beállításakor óra növelése),
  • A - balra-le (idő beállításakor óra csökkentése),
  • O - jobbra-fel (idő beállításakor perc növelése),
  • K - jobbra fel (idő beállításakor perc csökkentése).

A program EXOS kompatibilis, minimum 64KB RAM szükséges a futtatáshoz, a gép időt használja, ha az nem 0:00.