Mahjongg

1990 - Devil

logikai

Forrás:
Enterpress 1991/2.

Enterprise

Az Amigások, a C64 tulajdonosok és a PC-vel rendelkezők már jól ismerik, és bizonyára szeretik is ezt a logikai játékot. Az akciójátékok kedvelői is felüdülést találhatnak a Devilsoft első, de reméljük nem utolsó játékában. (Ehhez mi is hozzájárulhatunk, csak olvassuk el a legutóbbi ENTERPRESS második oldalán megjelent cikket, mely a nepperek kiszorításáról szól.)
Most pedig térjünk rá a játékra! Betöltés után a menü jelenik meg, ahol a program készítőjének nevén kívül azt is megtudhatjuk, hogy a grafika és a zene kapcsán JOVI-t kell szidni. A zene nem a legjobb, de a grafika első játék révén egész jó. De még van mit tanulni! A választható opciók a következők: [L] - egy már kimentett játékállás betöltése, [S] - itt választhatjuk ki, hogy melyik szinten szeretnénk játszani. A szintek egyforma nehézségűek, 16384 közül választhatjuk ki a nekünk megfelelőt. A játék a tűzgomb illetve a [SPACE] lenyomására indul.
A játék közben egy újabb muzsika csendül fel. A képernyőn egy cserepekből álló piramist láthatunk felülnézetben. A játék célja e piramis lebontása. A dolgunkat nehezíti az, hogy minden csempét csak a párjával együtt vehetünk le. (Mindegyikből négy darab van összesen, és van négy-négy évszakot illetve virágot ábrázoló csempe is, ezek ugyanúgy pároknak számítanak.) Így még elég egyszerűnek tűnik a feladat, de tudnunk kell még, hogy nem mindegyik darabka vehető le, hanem értelemszerűen csak azok, melyek oldalról hozzáférhetőek. Ha nem az, akkor a program ezt közli velünk (Tile is blocked). A Mahjongg üzenetei még a következők lehetnek: "Tiles remaining: xxx"- itt az xxx helyén álló szám a még levételre váró csempék számát adja meg, "No more step" - ezt akkor közli a gép velünk, ha segítséget kérünk, viszont nincs több levehető csempe, valamint lehet még a "Congratulation" felirat is, de azt hiszem ezt nem kell magyaráznom.
A képernyő sarkaiban találhatóak még csempék. Ezek a "zene" ki illetve bekapcsolására, segítség kérésre, játékállás kimentésre, illetve új játék kezdésére szolgálnak. A help funkciót kétféleképpen is használhatjuk: ha csak simán rávisszük a kurzort, és megnyomjuk a tűzgombot, akkor felvillan két levehető csempe; ha viszont az egyik csempét már kiválasztottuk a tűzgomb segítségével, akkor az annak éppen levehető párját mutatja meg a program. A csempék levétele azt hiszem senkinek nem okoz majd problémát, hiszen a logikai játékoknál megszokott kezeléssel tehető meg.
Ha sikerült teljesítenünk egy szintet, akkor a "Congratulation" felirat mellett egy kb. egyperces zene szólal meg. Ha megnyomjuk a tűzgombot, akkor a következő szint képe jelenik meg, ha viszont végighallgatjuk a muzsikát, a menübe kerülünk vissza. És még egy érdekesség: Ha meguntuk a játékot, és megnyomjuk a reset gombot, a program illedelmesen elbúcsuzik tőlünk ("Gond by my friend!").