logikai

1993 - Moonlight & Timelord & Ork

Enterprise

Íme egy klasszikus logikai játék kiváló megvalósítása Ep-re. A szerző (Moonlight) saját bevallása szerint a játék nincs teljesen befejezve, de tökéletesen játszható. A játék célja, a labdák eltüntetése, úgy hogy a táblán csak egyetlen golyó maradjon. Egy golyót eltüntetni úgy tudunk, ha vízszintese, vagy függőlegesen átugorjuk egy másik golyóval. Megkötés azonban, hogy csak egyetlen golyót tudunk átugorni, valamint nem mozoghatunk kedvünkre a labdákkal. Így ha golyók szétszóródnak a pályán, nem tudjuk teljesíteni a nehézségi szintet. Ha még egynél több golyó van a pályán, de nincs több lépésünk, a program véget vet a játéknak. A játék összesen 64 pályát tartalmaz, így a logikai játékok kedvelői ellesznek egy darabig.
Betöltés után rögtön indul a játék. A táblán egy kurzort mozgathatunk bármelyik botkormánnyal, vagy a Q, A, O, P billentyűkkel. A kívánt golyót a tűz gomb megnyomásával választhatjuk ki, ezután -amennyiben- több ugrási lehetőségünk is van, ki kell választanunk, hova kívánunk lépni. A képernyő bal jobb oldalán látható kijelzők egyértelműek.
Level - aktuális nehézségi szint,
Time - a szint teljesítésére rendelkezésre álló időt méri, de ha elfogy akkor sincs vége a játéknak, mindössze némi jutalom pontszámtól esünk el.
Score - pontszámunk minden egyes golyó eltüntetésekor gyarapszik, továbbá a szint teljesítésekor - ha nem járt le az időnk- jutalom pontokat kapunk.
Az alul látható jelöletlen mező mutatja, hogy még hány golyó van a táblán.
Ha a kurzort levisszük a legalsó sorba, megjelenik egy menü, ahol a következő lehetőségeink vannak (balról-jobbra):

Mint kiderült, a nehézségi szinteket nem feltétlenül sorrendben kell teljesíteni. Ennek ismeretében érthető a játék közben az alsó sorban megjelenő üzenet:
NEW LEVEL - még nem teljesített szint
LEVEL OK - már sikerült megoldani a szintet.

Már a második szinten tapasztalhatjuk, hogy többféle golyóval, és mezővel találkozhatunk játék közben. A jelöléseknek persze szerepük is van. Először a golyók típusait nézzük át:

  • Azzal a golyóval amin egy nyíl látható, csak a jelzett irányba tudunk ugrani.
  • Az a golyó, amin egy szám van, csak többször átugorva tudjuk eltüntetni. A golyón látható szám jelzi, hányszor kell átugorni, mielőtt el tudnánk tüntetni.
  • A vigyorgó fejű golyót átugorva nem tudjuk eltüntetni (de átugorni igen!). Más megoldást kell találnunk eltüntetésére...

A mezőkből nagyobb a választék:

  • A téglafalra rá tudunk ugrani, de utána a labda "visszapattan" arra a mezőre, amii átugortunk, így a eltüntetett golyó helyére kerül.
  • A kereszttel áthúzott mezőn álló golyót nem lehet eltüntetni (átugorni igen).
  • A fekete mezők tulajdonképpen nem is mezők: egy lyuk a pályán, amibe beleugorva a labda leesik, és a leütött golyóval együtt eltűnik a pályáról. A vigyorgó golyókat így tudjuk eltüntetni...
  • Az olyan mezőkről, amin egy nyíl van, csak a jelzett irányba tudunk ugorni.
  • A "T" betűvel jelzett mezők teleportálják a rájuk ugrott golyót egy másik teleport mezőre.

A program kivitelezése nagyon jól sikerült, a pályák változatosak, érdemes kipróbálni a játékot!