Körmöci Arany

1988 - 'a' Studio

kaland, szöveges

Enterprise

A játék a Spanish Gold magyar változata. A készítők azonban nem elégedtek meg a program lefordításával, a történetet is "magyarosították". Így eshet meg, hogy a történet, egy, az 1600-as években a Dunába süllyedt "Török Basa" nevű hajóról ellopott kincs körül bonyolódik, mindez egy Szentendrei nyaralásunk során... Az izgalmak fokozása érdekében pedig egy csokoládétolvajt is alkalmunk nyílik lefülelni...
Ebből talán már sejthető, hogy a játék a legkisebb korosztálynak készült, elsősorban az olvasás gyakorlására lehet alkalmas, néhány készségfejlesztő feladvánnyal fűszerezve teendőinket. A történet elágazásainál kétféle lehetőség közül választva alakíthatjuk kalandjainkat. A történetnek többféle befejezése van, de a játék "botrányosan" rövid, a legértelmesebb befejezéshez 3 (azaz három!) elágazással juthatunk el. (A megoldás: Elmenni a könyvesboltba / Polcjáték / Olvasni)

A játék teljes egészében BASIC-ban íródott, ha LOAD paranccsal töltjük be, kilistázhatjuk, bár parádés programozási fogásokat nem fogunk a programlistában találni... (A program mindössze egy-két gyengécske grafikával igyekszik feldobni a hangulatot.) Érthetetlen, hogy lehetett kereskedelmi fogalomba hozni a programot. A történet csak a legkisebbeket tudja lekötni, maximum 15 percre, a "játék" (ha lehet egyáltalán így nevezni), egy szavazáson elnyerte a Mikro Magazin olvasóinak citromdíját!