International Karate +
Reloaded

1988 - System 3

ügyességi, verekedős

Enterprise

Amstrad CPC
Enterprise
C64

Az Inernational Karate CPC-s verziójának átírása közben derült ki, hogy egy az egyben tartalmazza a C64-es grafikát, ráadásul ugyanabban a formátumban, a tavas rész is teljes méretében megtalálható a programban, csak a legfelső sort, és jobb, és bal oldal 4 oszlopát levágja. Feltételezhetően készítők is 40x25-ös verziót terveztek de aztán belefuthattak a helyhiány problémába, és az is lehet, hogy a küzdőtér 40x11 mérete esetén a program nem lett volna elég gyors, ugyanis a program a teljes küzdőteret törli minden frame-ben. Elég sok utasítással oldja meg a sprite-ok kirakását, mivel a C64-es grafikát át kell alakítani a CPC-nek megfelelőre, viszont, ha CPC formátumban tárolná, akkor 2 pixel 1 byte, míg C64-en 4 pixel 1 byte (+1 byte / karakter a színekhez), így kétszer annyi helyre lenne szükség a programban a grafika tárolásához.
Mivel a CPC verzió kisebb képernyője kicsit kiábrándító azoknak, akik látták a C64 verziót, jogosan vetődhetett fel az igény a program átalakítására. Geco jelentősen módosította is a programot, a fenti képekhez talán nem is kellene különösebb kommentár...
128K-s gépen a sebessége gyorsabb mint CPC-n, annak ellenére, hogy a játék 40x26 képernyőn jelenik meg. A harctér törlési idejét sikerült a CPC-s verzió felére csökkenteni a megnövekedett terület ellenére is. A vízen megjelenik a C64 verzióból ismert hullámzás is. A program fut EP64-en is, ott viszont nem működik a Soft reset és kicsit lassabb, mint a CPC verzió, de azért élvezhető sebességű.
A vizes rész (a képernyő felső kétharmada) egy Amiga screenshotból alakult át, hála István EPIMGCONV-jának. A képernyő ezen része attribútum módú (mint látható, ez nem egészen Spectrum attribútum mód...), beleérve a felső két sort is. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a felbontás duplájára nőtt. 64K-ba azért fért bele ez a verzió, mert míg az eredeti teljes 2 videólapot használt a megjelenítésre (hol az egyik, hol a másik lapról jelent meg a kép), ebben a verzióban a kép felső kétharmadának adatait ugyanarról a helyről veszi a program, csak az alsó rész megjelenítése maradt meg a régi módi szerint (ezért ennek felbontása nem változott), a villogás elkerülése érdekében.

A program kezelése megegyezik a CPC konverziónál megismertekkel, újdonság viszont, hogy a játék sebességét beállíthatjuk a C64 verzióhoz hasonlóan. A program futása közben bármikor az 1-6 gombok megnyomásával állíthatjuk a tempót: az 1-es a leggyorsabb (alapértelmezett), a 6-os a leglassabb, már-már lassított felvétel. 64K-s gépen ennek túl sok jelentősége nincs, esetleg a 2-es mód még használható. 128K-s és bővített gépen a 3-4 módokkal javasolt gyakorolni. A program a turbós gépeket nem ismeri fel automatikusan, itt az 5-ös módot érdemes választani.