International Karate

1986 - System 3

ügyességi, verekedős

Enterprise

Bár a System 3 játéka igazi C64-es klasszikusnak számít, az International Karate valójában multiplatformos fejlesztés. A viszonylag jól sikerült Spectrum verzió mellett létezik többek között hivatalos C16-os (ebben azért sok köszönet nincs...) és CPC verzió is. Ez utóbbi elég kiábrándító: 4 színes üzemmódban fut, így Geco nem ezt konvertálta: a C64-es grafikát (némi raszter-színezéssel feltupírozva) felhasználva írta újra a programot.
A kezelés és a kunsztok természetesen változatlanok, de a látvány szebb. A játékban 8 helyszín van: ezek C64-en két külön programban voltak, az Enterprise verzióban az összes egyszerre a memóriában fért (a 8 kép tömörítve 18 Kbyte). Emellett az eredeti 4 bites digi hangok is elfértek a memóriában. A program EXOS kompatibilis, reset után elmenti a pontszámtáblát, és be is tölti kivéve magnós konfigurációban. Turbós gépen a digi effect és a zene a gép sebességéhez állítódik, a digi SID lejátszás sebessége változik: 4MHz-en 9 KHz, 5MHz-en 10 Khz, 6MHz-en 12 KHz, 8MHz, és fölötte 16KHz.

Irányítás:
1. (fehér) játékos: beépített vagy EXT1 botkormány
2. játékos: EXT2 botkormány.

F1: játék indítása 1 játékos módban,
F2: játék indítása 2 játékos módban,
F3: digi effektek be/ki,
F4: zene be/ki,
F5: raszter színezés be/ki,
F6: SID kártyán (ebből még csak prototípus létezik) való zene lejátszás,
F7: Digi SID zene lejátszás (csak két csatorna, a 3. Dave-en szól. (A 3. csatorna megvalósítása kb. annyi processzor időt elvitt volna, mint a másik 2 együtt.)
F8: Dave-en való zene lejátszás.
1-6: játék sebességének beállítása, alap a 3-as (4MHz-es gépen digi SID lejátszás esetén fölösleges nyomkodni az 1-2 billentyűket, a játék nem lesz gyorsabb.