Five in a Row 1984 - Entersoft logikai |
Forrás: Enterprise |
Klasszikus távol-keleti, vertikális, stratégiai játék. Szinte minden iskolás játszott már ilyet. Köznapi neve amőba. A játékban egy kockás papíron a két játékos egymás után felváltva húz egy jelet valamelyik kockába. A jelek egymástól jól megkülönböztethetőek. Akinek vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan, megszakítás nélkül öt jele összegyűlik, az nyert. A papíron játszott amőbától ez a játék abban különbözik, hogy itt nem a négyzetekbe, hanem a rácspontokra kell egy-egy kört tenni. A körök fehér ill. fekete színűek. A képernyőn a négyzetháló (14x14) a bal oldalon helyezkedik el. Jobboldalt pedig a gép üzenete és a játékba való beavatkozási lehetőségek láthatók. Az üzenetben a gép egy fehér vagy fekete körrel jelzi, ki következik (to move), ki nyert (won) és ha már betelt a tábla és nincs mit lépni, de még senki sem nyert, akkor a döntetlent is kiírja (draw). A program különböző paramétereinek beállítása és a játék menetébe való beavatkozás az angolul kiirt lehetőség kezdőbetűjével történik. Ezt a gép azzal jelzi, hogy a kezdőbetűket a többitől eltérő színnel írja ki. A beavatkozási lehetőségek sorban a következők:
A pályán egy kis villogó csillag jelzi, hová kerül a következő kör. A csillagot a joystick-kel (csak a beépítettel) irányíthatod és a SPACE-el teheted le a kört. A 'Z' vagy bármely funkcióbillentyű megnyomására az utoljára letett korongra ugrik a kurzor. Mikor valamelyik játékosnak összegyűlik az öt egymás utáni köre, a gép ezeket összeköti és megvillogtatja. Jelezve ezzel, hogy vége a játszmának. A program 4-5-ös fokozatban már "igencsak nyesi" a témát, akinek sikerül elvernie a gépet 5-ös fokozatban, az már tud valamit... |
|