Fire Ant

2021 - Geco

akció

Enterprise

 

A skorpiók elfoglalták a hangyabolyt! A címben szereplő vöröshangya az utolsó a hangyák népes seregében, amely megmentheti a hangyakirálynőt a skorpiók fogságából. A hangyaboly bejáratától indulva kell egyre lejjebb ereszkednünk, hogy eljussunk annak legaljába, ahol a királynő raboskodik. Veszélyes feladatra vállalkozunk, hisz a boly járataiban most skorpiók cirkálnak. A skorpiócsípés természetesen halálos a hangyákra. Elpusztítani nem tudjuk, ki kell cseleznünk őket. A hangyaboly azonban a skorpiókon kívül is számtalan akadályt rejt, melyeken szintén csak csellel tudjuk leküzdeni. Bár első pillantásra egyszerű mászkálós játéknak tűnik a program, számtalan felfedezni- és kísérletezgetni való vár a vakmerő hangyánkra.
Arra viszonylag könnyű rájönni, hogy a kulcsok a sárga ajtókat nyitják, már csak az a kérdés, hogy melyik kulcs melyik ajtót nyitja (ugyanis minden kulcs csak azt az ajtót nyitja, amihez tartozik). A bombával, dinamittal akadályokat lehet felrobbantani. A hangyák úszni nem tudnak, a legapróbb pocsolyába is "tégladarabokból" kell hidat építeni. A gombák felvételével 15 másodpercre semlegesíthetjük a skorpiók csípését, ilyenkor átrohanhatunk rajtuk (amíg a színük zöld/sötétebb, egyébként lila/zöld színt váltogatnak). A skorpiók által lerakott tojások jelentik az egyetlen ehető dolgot a játékban, mint pontszerzési lehetőség. Ezeken kívül is számtalan használható dolog is találhat a járatokban, melyek hatása nem mindig egyértelmű. Ha hangjelzést hallunk, akkor viszont biztos jól csináltunk valamit. A térképen be van számozva a pontos "menetrend". Megjegyzendő, hogy a tárgyak felvételéhez / használatához nem kell megnyomni a tűz gombot - elég csak neki menni valaminek. Egyszerre egy tárgy lehet nálunk, az éppen nem használható tárgyakat fel sem tudjuk venni. A gomba kivétel, azt akkor vesszük fel, amikor szükségét érezzük. A tűz gombbal kapcsolgatni próbálhatunk valamit (pl. egy tartóoszlopot tudunk kivenni a helyéről). Jó tipp, ha folyamatosan nyomva tartjuk, hisz valamit amúgy is csak így lehet aktiválni. A program meglep néhány láthatatlan csapdával is, amit csak a megfelelő eszköz birtokában tudunk kivédeni.
A skorpiók a számukra kijelölt helyeken véletlenszerűen mozognak (néhány zugban biztonságban vagyunk). Ebből kifolyólag néha éppen rossz helyen lábatlankodnak, ilyenkor várnunk kell egy kicsit, amíg arrébb vonulnak. Az idő miatt nem kell aggódnunk - általában - nincs jelentősége a játékban. A játékban 8. kamrán (képernyőn) kell átjutnunk, a legalsó nyolcadik alján várja a királynő a megmentőjét. Ha sikerül a szabadítás, kis hangyánk újra próbára teheti ügyességét. A földalatti üregrendszer változatlan marad, azonban a skorpiók gyorsabbak lesznek.

A programot eredetileg 1983-ban készítette Mogul Communications C64-re (a Victory Software adta ki), majd 1984-ben az új C16/Plus4 gépekre a Commodore is kiadott egy szebb változatot, sőt a CPC is kapott egy verziót. Ez utóbbi bánik a "legbátrabban" a színekkel, bár nem olyan szép, mint a C16 változat. Sajnos csak a legelső C64 verzióban lépkednek pixelenként a bogarak, a többiben karakteres a mozgás, de játék jellegéből adódóan ez egyáltalán nem zavaró. Geco azonban nem a CPC verziót konvertálta, hanem a C16 verziót írta újra Z80-as processzorra, a C16-os grafikát felhasználva. A pálya-elemek nagyjából ugyanazok, de minden más, ami C16-on kisfelbontású volt, az nagyfelbontású lett. Emellett sikerült pár plusz színt is "becsempészni" a programba.
A program fut Ep64-en is.

Irányítás:
Billentyűzet (I - fel, J - balra, K - le, L - jobbra, SPACE)
belső botkormány, SPACE
Tetszőleges külső botkormány.

Cheat: F8 - örökélet.

Térkép