A Fáraó Kincse

1991 - Ork Software

kaland, szöveges

Enterprise

 

A '80-as években igen népszerűek voltak a lapozgatós kalandkönyvek. Lévén számítógépe még kevés embernek volt, könyv formában lehetett "kalandjátékokat" játszani. Mint minden könyvet, ezt is az első oldalon kellett kezdeni olvasni, azonban a történet elágazott, és a felkínált lehetőségek közül a legszimpatikusabbakat kiválasztva, a könyv olvasását az adott oldalon kellett folytatni. Csak egy dobókocka, papír, ceruza kellett hozzá, hogy jegyezzük a megszerzett tárgyakat, lejegyezzük a csatákat. Ezen könyvek hangulatát igyekszik visszaadni a program.
A fáraó kincse körüli legenda már sok ezer éve foglalkoztatja az embereket szerte a világban. Mesés drágakövek, ékszerek és különböző varázserejű tárgyak megszerzésének vágya sokakat idevonzott. A legenda szerint a Fáraó tudta egyedül az örök energia előállításának titkát. Ma, 3245-ben a tudósok ehetetlenül állnak az energiaválsággal szemben. Téged - a Föld Energetikai Kutató Intézete kiváló kutatóját - kértek fel a titok megszerzésére. A feladat végrehajtása nagyon veszélyes. Az ókorból fennmaradt papirusztekercsek szörnyekről ls titkos csapdákról írnak. Sok vakmerő szerencsevadász lelte halálát a piramisban  meggondolatlansága miatt. Jól felkészülsz az útra, bár tudod, hogy küldetésed kiszámíthatatlan akadályokat rejthet.
A korszerű technikának köszönhetően néhány percen belül eljutsz küldetésed helyszínére, a Tana-tó partjára, Egyiptomba. A piramis hihetetlen kiterjedése és szépsége lenyűgöz. A helybéli lakosok őrültnek tartanak, de segítőkészek. Megmutatják neked az ősi írásokat a piramisról. Ekkor megragadja figyelmedet egy idézet: "Anat tnezs evlözövdü ygél." Megtanulod, hátha szükséged lesz rá. Elbúcsúzol a lakosoktól és dacolva a sok veszéllyel nekilátsz az útnak.
A játék ott kezdődik tehát, hogy belépünk a piramisba. Az irányítás talán túlontúl is hű a könyvekhez: Az utolsó bekezdésben, a felkínált lehetőségek mellett zárójelben látható számot kell beírni az input-sorba. (Ha nincs elágazás, ENTER-el tudjuk a történetet tovább olvasni). A program nem jegyzi meg a nálunk lévő tárgyakat, és más kulcsfontosságú eseményeket, a "kritikus pillanatban" nekünk kell a kérdéses tárgy meglététől függően a lehetőségek közül választani. A játékot viszont határozottan feldobják a jól sikerült, hangulatos képek, melyeket BASIC parancsokkal rajzol ki a program!

OrkSoft programok