Dino

2011 - Kostas Michalopoulos

kaland, szöveges

Enterprise

2011-ben írt Kostas Michalopoulos - igen üdvözlendő módon - Turbo Pascal 3-ban egy szöveges kalandjátékot, mely leginkább az egyik legkorábbi szöveges kalandjáték előzményt, a Hunt the Wumpus-t (a BASIC programcsokorban megtalálható) idézi. Igaz ugyan, hogy itt nem egy Wumpus nevű szörny a fő ellenfelünk, hanem egy dinoszaurusz, és nem vadászni kell rá, hanem menekülni előle. Ráadásul itt kincset is kell gyűjteni, de ezeket leszámítva tényleg hasonlít a Wumpus-ra... Plusz öröm, hogy a játékhoz a forrásnyelvi programot is megkapjuk!
Feladatunk, hogy a lehető legtöbb kincset összegyűjtsük majd elmeneküljünk egy 10x10-es méretű (a programban a MazeSize konstans értékű) barlangrendszerből. Kincset kétféle módon találhatunk: egy terembe belépve a földön heverő kincset automatikusan felvesszük. Emelet vannak elásott kincsek is, melyeket ki kell ásni, bár az ásás sem kockázatmentes. A barlangban számtalan veszély leskelődik ránk, valamint egy - a naptárat csúnyán elnéző - dinoszaurusz! A dinó hozzánk hasonló módon szabadon mozog a termek között, ha találkozunk, az ránk nézve fölöttébb negatív következményekkel jár (értsd: megcsócsálás). A nagytestű állat trappolása messziről hallatszik, amit a program a távolság függvényében az alábbi üzenetekkel jelez is:

A csapdák közül viszonylag ártalmatlan, ha vízbe esünk: ilyenkor mindössze némi kincset vesztünk el, már ha egyáltalán volt már nálunk. Ha viszont lávába esünk, azt már nem ússzuk meg egy kis "lubickolással". Mindkét csapdatípus felételezett pozíciójára némi hallgatózással lehet következtetni. Ha a számtalan veszély közepette mégis sikerül megtalálnunk a kijáratot, távozhatunk (vagy legalábbis megpróbálunk.), vagy folytathatjuk a kincskeresést.
A játékot az alábbi parancsokkal irányíthatjuk:

A barlangrendszert természetesen véletlenszerűen generálja a program minden játékhoz.