Death Diver

1984 - Entersoft

ügyességi

Enterprise

A Death Diver című "szösszenet" a Games Pack sorozatban jelent meg. A sorozat célja, hogy IS-BASIC nyelven írt játékokkal bemutassák az Enterprise BASIC lehetőséget. Mivel a program BASIC-ben lett írva fantasztikus dolgokat ne várjunk tőle, már "akkori szemmel" nézve is gáz volt a program... (Olyan rossz, hogy az már jó!)
A játékban vakmerő feladatra vállalkozunk: Célunk behatolni az Arany Labirintusba, majd onnan minél több aranyat megszerezve elmenekülni. A labirintus igen jól védett, az egyetlen lehetséges behatolási útvonal csak a levegőből nyílik. A játék három szintet tartalmaz.
Az első feladatunk a labirintus megközelítése. Ez egy légi járművel történik. Feladatunk nem is egyszerű: a légtér meglehetősen zsúfolt. Érdekes módon még a felhőnek sem ütközhetünk! (A "formatervezett", egyhelyben álló repülőgépek pedig már "könnyfakasztóak"...) A felszínt elérve utunkat egy lefelé vezető barlang-rendszeren folytathatjuk. Mozgásterünk itt igen lekorlátozódik: vékony alagutakon kell átjutnunk. Elég egyetlen ütközés, és vége a játéknak!
Elérve az Arany Labirintus, korlátozott idő alatt a lehető legtöbb aranyat kell összegyűjtenünk. Vigyázzunk azonban, nem szabad a falhoz érnünk, mert ellenkező esetben bekapcsol a riasztó-rendszer, ami azonnali lebukásunkat (és a játék végét) jelenti. A labirintusban vannak helyek, ahol csak úgy tudunk áthaladni, ha a botkormányt átlós irányba döntjük (balra-fel, jobbra-le stb.) Ha az összes aranyat össze akarjuk szedni, nagyon gyorsnak kell lennünk!
Az idő lejárta után el kell menekülnünk a labirintusból. Itt ismét légi-járművünket fogjuk alkalmazni, azonban most felfelé kell haladnunk, a felszín felé. (Ez lényegesen könnyebb, mint a program többi része.) Sikeres megmenekülésünk esetén újabb aranyszerző körúttal próbálkozhatunk, azonban egy programhiba miatt az ütközések figyelése most már nem működik helyesen...
A játék végeztével, eredményünktől függően feliratkozhatunk a legjobbak közé. A programot a beépített, vagy külső botkormányról irányíthatjuk. A HOLD vagy a SPACE megnyomásával szüneteltethetjük a játékot. A program futását bármikor leállíthatjuk a STOP megnyomásával, és kilistázhatjuk azt, így elleshetünk "programozói fogásokat".