1984 - Romik Software

ügyességi

Enterprise

Spectrum

Az Enterprise tulajdonosok többsége valószínűleg ismeri ezt a programot. Ez sajnos nem a játék színvonalának köszönhető, inkább annak, hogy a legelső megvásárolható programok közé tartozott. Talán kevesebben tudják, hogy a játék Spectrum-on kezdte pályafutását, és ott sem képviseli a programozás csúcsát... Felfoghatjuk a játék mentségének, hogy a témájánál fogva inkább a fiatalabb korosztálynak készült. Egy nap nagyon nincs kedvünk az iskolában maradni, és elhatározzuk, hogy meglógunk onnan. Sajnos az iskola komor tanárai mindenáron meg akarnak ebben akadályozni. Az iskola kapuján csak úgy tudunk kimenni, ha összeszedjük az iskolában elszórva található valamennyi kulcsot, tehát az egész iskolát be kell járnunk a kulcsokért.

A Spectrum tulajdonosok betöltés után kiválaszthatják az irányítást: billentyűzet mellet választhatunk Kempston, vagy Sinclair botkormányt. A billentyűzet kiosztás: Z, X, ENTER, Enterprise tulajdonosoknak marad a beépített botkormány. Ezután a nehézségi szintet állíthatjuk be, Spectrum-on három, Ep-n 10 nehézségi szint van. Ha elkezdünk játszani, tapasztalhatjuk mindkét változat kissé (nagyon) zavaró tulajdonságát: az idegesítő lépéshangot. Enterprise tulajdonosok szerencsére segíthetnek a problémán, mivel betöltés előtt csak ki kell kapcsolni a billentyűhangot (SET KEY CLICK OFF), Spectrum-on tűrnünk kell.
Kulcsgyűjtögetésünk során hamarosan tapasztalni fogjuk, hogy a nagyszámú (és mogorva) tanári kar egy tagja minden szobában folyamatosan követ (az ö sebességét állítjuk be a nehézségi szinttel), a többi pedig meghatározott pályán mozog, őket jó időzítéssel kikerülhetjük. Az iskola berendezése ráadásul kaotikus jellegű, így garantált a hosszas bolyongás. A képernyő alatt láthatjuk az eddig megtett lépéseink számát (MOVES), az összegyűjtött kulcsokat (KEYS), Enterprise-on láthatjuk a nehézségi szintet (LEVEL), és az életeink számát (LIVES). Bőséges 26 életünket az angol ABC betűivel jelzi a program. A STUN felirat jelzi, hogy a tűz megnyomásával le tudjuk egy pillanatra a minket üldöző tanárt bénítani. Spectrum-on ez a lehetőség értelmét veszti, mivel mi is lebénulunk... Ha összegyűjtöttük az összes kulcsot, az egyik ajtó, ami eddig zárva volt (ugyanúgy néz ki mint a többi) kinyílik, és mi ki tudunk "menekülni" az iskolából...
Spectrum-on a P megnyomásával tudjuk szüneteltetni a játékot (folytatás bármelyik billentyűvel), Enterprise-on a HOLD rendeltetésszerűen működik, a Q megnyomásával kiléphetünk a futó játékból. A játék végigjátszásához elsősorban sok türelemre van szükség...

Térkép az ENTERPRISE változathoz

         Térkép a Spectrum változathoz

Örökélet (SPECTRUM verziózoz): POKE 29455,0