2048

2016 - PovySoft

logikai

Enterprise

A 2048 egy újabb keletű puzzle játék, melyet egy mindössze 19 éves olasz programozó, Gabriele Cirulli készített 2014-ben. Az ötlet nem teljesen saját: egy korábbi az 1024! címet viselő játék ihlette.
A szabályok egyszerűek. Egy 4x4 mezű méretű mezőn egyszerre tologathatod a számozott csempéket a kívánt irányba (le-fel, jobbra-balra). A csempék "ütközésig" (falig, vagy szomszédos csempéig) csúsznak el. Ha két egyforma csempe ütközik össze, akkor összeolvadnak (értékük összeadódik). Példák a mozgásra (csak egy sor, jobbra):

0, 0, 2, 2 -> 0, 0, 0, 4
2, 2, 2, 2 -> 0, 0, 4, 4
2, 2, 0, 0 -> 0, 0, 0, 4
2, 2, 4, 0 -> 0, 0, 4, 4
2, 0, 0, 2 -> 0, 0, 0, 4
2, 4, 0, 0 -> 0, 0, 2, 4
2, 0, 0, 0 -> 0, 0, 0, 2

Minden lépés után egy új csempe jelenik meg a táblán, véletlenszerűen 2-es, vagy 4-es (10:1 arányban), tehát a játék folyamán végig a kettő hatványaival játszunk. A játék célja, hogy elérd a 2048-as csempét - ami praktikusan kettő darab 1024-es csempéből keletkezik, "olvad össze". Ez utóbbit nem is olyan egyszerű elérni: A 4x4-es táblát könnyen beterítik a különböző számokat tartalmazó csempék - ez értelemszerűen a játék végét jelenti - , ezért rendszert kell tartani a játék teljes ideje alatt.
Pontszámként az újonnan keletkezett csempék értékét kapod. Érthetőbben: ha az adott lépésre összeolvad két darab 8-as, és két darab kettes, akkor 20 pontot (16+4) kapsz.

Irányítás:
Beépített, Ext1 botkormány,
U - utolsó lépés visszavonása,
F1 - játék újraindítása (vigyázat, nem kérdez rá!),
F2 - játék mentése,
F3 - elmetett játék betöltése,
F7 - zene ki-/bekapcsolása,
F8 - kilépés a játékból.