Perspektivikus Térgrafika

 

A programban 8 beépített testet lehet megtekinteni. A testek kiválasztása a funkcióbillentyűk megnyomásával történik.
A test megrajzolása az alsó három soron feltüntetett téradatok figyelembevételével történik. Az adatokat természetesen módosítani is lehet. A botkormánnyal irányított kurzort a megfelelő adatra kell vinni, az ESC lenullázza, az ENTER növeli, az ALT pedig csökkenti az értéket. A léptetés értékét lét segédbillentyűvel lehet módosítani:

CTRL
1H
normál
10H
bal SHIFT
100H
bal SHIFT + CTRL
1000H

Az adatok jelentése:

LX

A látópont vízszintes helyzete.

LY

A látópont függőleges helyzete.

LZ

A látópont mélysége.

LV

A látópont vízszintes iránya.

LK

A nagyítás mértéke.

TX

A tesz vízszintes pozíciója.

TY

A test függőleges pozíciója.

TZ

A test távolsága.

TV

A test vízszintes vízszintes elfordítása.

TF

A test függőleges elfordítása.

TH

A kockában (1. test) látható felirat kikapcsolása (gyorsabb programfutás.)

SV

A ROT-STEP vízszintes értéke (a vízszintes elmozdulás értéke).

SF

A ROT-STEP függőleges értéke (a függőleges elmozdulás értéke.

TS

Az animáció ki-bekapcsolása.


A program az adatokat 16 bites előjeles számként kezeli. A kapcsolók csak a szám 4. bitjét figyelik.
A program a kettes ('2') lenyomásával sztereókép módba vált. Ekkor két testet, az emberi szemhez hasonlóan más-más szögből rajzolja ki. Valódi térbeli képet láthatunk, ha a bal szemünk csak a bal, a jobb szemünk csak a jobboldali képet látja. Erre alkalmas pl. a szemünk elé helyezett két párhuzamos papírcső (a WV-papír guriga tökéletesen megfelelő...), vagy a képernyőt kettészelő síklap. Addig kell az ábrát figyelni, amíg a két kép egybeolvad. Ha nem sikerül, próbáljuk meg közelebbről, vagy távolabbról. Némi gyakorlás után az agy gyorsabban "rááll" a képre. Ekkor az eddigi síkvonalak megelevenednek, a test kiterjedését nemcsak sejtjük, hanem tisztán látjuk. Az egyessel ('1') visszatérhetünk a normál megjelenítésre.

1992 - HSoft